Декларация за достъпност

9700 Шумен, ул. "Цар Калоян" №1 тел. 054 800373

Конкурс за длъжността „началник на регионално управление на образованието”, Регионално управление на образованието (РУО) – Шумен (публ. 07.10.2021 г.)

МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
гр. София, бул. „Княз Дондуков” № 2А

На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД 09 – 2722 / 01.10.2021 г. на министъра на образованието и науката

ОБЯВЯВАМ КОНКУРС

За длъжността „началник на регионално управление на образованието”, Регионално управление на образованието (РУО) – Шумен.

  Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място

1. Изисквания за заемане на длъжността:

1.1.Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:

    – длъжностно ниво по Класификатора на длъжностите в администрацията (КДА) – 5

    – наименование на длъжностното ниво по КДА – ръководно ниво 5А

    – минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „магистър“

    – минимален професионален опит – 5 години опит на ръководна длъжност в институциите от системата на предучилищното и училищното образование или опит на ръководни или експертна длъжност в администрация, свързани с предучилищното и училищното образование или

   –  минимален ранг – II младши

1.2. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:

   – професионална област – всички области на висшето образование и професионални направления, включени в Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, утвърден с Постановление № 125 на МС от 24.06.2002 година.

    2. Начин на провеждане на конкурса:

– решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност

–  интервю

 3. Срок и място за подаване на документи:

 – Краен срок за подаване на документи, включително подадени по електронен път – до 17:30 часа на 18.10.2021 г. включително.

           – Документите следва да бъдат подадени в 10-дневен срок от публикуване на обявлението

на електронен адрес: rio_shumen@mon.bg (подписани с електронен подпис от кандидата) или в сградата на Регионалното управление на образованието – Шумен, ул. “Цар Калоян” № 1, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа. Телефони за контакт: 054/801 816 и 054/800 373.

 4. Необходими документи за кандидатстване:

– Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС).

– Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС).

– Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.

– Копия от документи, които удостоверяват продължителността на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина, както и други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит (длъжностна характеристика, граждански договор и др.) или за придобит ранг като държавен служител (при наличие).

– Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.

5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – информационното табло в сградата на Регионалното управление на образованието – Шумен, и електронните страници на РУО – Шумен, и Министерството на образованието и науката (МОН).

6. Кратко описание на длъжността:

Основна цел на длъжността „началник на регионално управление на образованието“ е да планира, организира, координира, контролира и отговаря за дейността на регионалното управление на образованието, като подпомага министъра на образованието и науката при провеждане на държавната политика в областта на образованието на територията на съответния регион.

Преките задължения са свързани с провеждане на държавната политика в областта на предучилищното и училищното образование на територията на съответната област. Планира, организира и контролира дейността на РУО като териториална администрация към министъра на образованието и науката. Контролира прилагането и спазването на Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО), на държавните образователни стандарти и на другите нормативни актове в системата на предучилищното и училищното образование от институциите на територията на съответната област. Организира контролната дейност на РУО и методическата подкрепа на директорите на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на територията на съответната област при осъществяване на дейностите, при разработването на списък-образец и за изпълнение насоките на Националния инспекторат по образованието. Разпорежда се с финансовите средства на регионалното управление на образованието в съответствие с действащата нормативна уредба. Организира и контролира осъществяването на приема на ученици в училищата от областта. Сключва и прекратява трудовите договори със служителите в РУО, работещи по трудови правоотношения, с директорите на общинските училища, държавните неспециализирани училища, държавните и общинските центрове за специална образователна подкрепа, както и с директорите на центровете за подкрепа за личностното развитие – самостоятелни ученически общежития и астрономическите обсерватории и планетариуми.

7. Минимален размер на основната заплата, определен за длъжността – 2400 лв. Основната месечна заплата се определя по нива и степени съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнагражденията, като се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификация и професионален опит.

8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. При подаване на документите по електронен път заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.

10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: http://iisda.government.bg/competitions.

Списък на допуснатите и на недопуснатите кандидати

25.10.2021 г.

Система за определяне на резултатите

29.10.2021 г.

Окончателни резултати

10.11.2021 г.

<<< Назад към всички конкурси
Skip to content